Kapadokya’da Dış Çekim

Herkese merhaba!

Kapadokya’da dış çekim nasıl oluyor, programı nasıl yapıyoruz, saatleri nasıl ayarlıyoruz biraz bunlardan bahsedeceğim.

Kapadokya fotoğraf çekimi için gerçekten büyülü bir yer. Balonları yukarıda gördüğünüz an, büyülü bir yerde olduğunuzu anlıyorsunuz. Dünya’daki çoğu insan artık Kapadokya’yı biliyor. Özellikle son 2-3 yıldır oldukça popüler oldu. Hatta yurt dışından inanılmaz sayıda turist alıyor. Bizim çoğu çekimimiz yurt dışından gelen çiftler ile oluyor. Onlar o kadar uzaklardan geliyorlar ama bizim çiftlerimiz 6-7 saatlik yola gitmeye üşeniyor, hiç anlamadığım bir konu 🙂 Ağırlıklı olarak Asyalılar geliyor fakat Avrupa’dan gelen çiftler ile de çalışma fırsatımız oldu. Gerçekten çok keyifli çekimler gerçekleştirdik.

Ben genelde araba ile gitmeyi tercih ediyorum. Sakarya’da ikamet etmemin bunda payı büyük tabi ki. Araba ile Göreme’ye varmam ortalama 6,5 saat sürüyor. 4,5 saatte de gittiğim oldu ama gerek yok, 6-7 saat iyidir 🙂 Uçak ile gidecek olursak, Sakarya – Sabiha Gökçen arası ortalama 1 saat 15 dakika sürüyor, uçuş saatinden 45 dk önce havaalanında olmamız gerekiyor. Uçuş 1 saat sürüyor, Nevşehir havaalanında bavullarını alıp Göremeye gitmek 1saat sürüyor. Ortalama 4-4,5 saatlik sürüyor. Aradaki 2 saat benim için çok önemli değil, yol yorgunluğu tabi ki oluyor ama ben biraz alışığım sanırım, beni pek etkilemiyor. Kapadokya bölgesinde altında araba olması çok daha iyi oluyor. Araba kiralama ve uçak ile yolculuk yaparsak masraflar çok ciddi artıyor. Yine de tercih sizin.

Gitme programım genelde şu şekilde oluyor, sabah güzel bir kahvaltı yapıyorum ve 12 sularında yola çıkıyorum. Akşam 18.30 gibi Göreme’ye vardığımda bir yemek yiyoruz ve çift ile buluşuyoruz. Programımızı yapıyoruz. Buradaki aslında en büyük risk balonların kalkmaması! Evet hava kötüyse ve ya rüzgar 12 km hızın üzerindeyse balonlar kalkmıyor. Buna bağlı olarak güzel bir program yapıyoruz.

Eğer balonlar kesin kalkacak ise gün doğumu saatlerine buluşuyoruz. Çünkü balonlar gün doğumunda kalkıyor. Ortalama 1-1,5 saat balonlar ile çekim yaptıktan sonra, farklı lokasyonlara gidiyoruz. Ağırlığı balonlar ile yapılacak olan çekime veriyoruz. Balonlar kalkmayacaksa diğer lokasyonlara daha çok yöneliyoruz. Halı dükkanları bunlardan biri ve çok rağbet görüyor. Belli miktarda bir ödeme yapıp çekim yapabiliyorsunuz. Erken saatlerde sakin oluyor ama öğleden sonra sıra olabiliyor, aklınızda olsun.

Bayanların kafasındaki en büyük soru şu: “Saç-makyaj nasıl oluyor?” cevap çok basit aslında, kendiniz yapıyorsunuz. Sabaha karşı 5 te buluşacağımızı düşünürseniz bir kuaförün gelip sizi profesyonel olarak hazırlaması 2 saat sürer, bu da en geç 2.30-3 te kalkmış olmanız demek. Böyle bir enerji sarf etmenize gerek yok. Şimdiye kadar bir çok çekim yaptım ve tüm çiftler kendileri hazırlandı. Hem maddi olarak o saatte sizi hazırlayacak bir kuaför en iyi ihtimal 2 katı ücret isteyecektir.

Kapadokya’daki meşhur imkanlardan biri de, klasik üstü açık araba kiralayabilirsiniz. Bir çok firma ve bir çok model mevcut. Bu şekilde tarzınızı farklı bir şekilde yansıtabilirsiniz. Güzel bir hatıra olacaktır.

Ortalama 10-11 sularında çekimlerimiz bitiyor, isteyen bu süre içerisinde otele dönüp kıyafet değiştirebiliyor. Belirlediğimiz diğer lokasyonları farklı bir tarz ile kullanabiliyoruz. Bu da çift için güzel bir deneyim oluyor, farklı fotoğraflar elde edebiliyorlar.

Ortalama 12’de yola çıkmış olmayı tercih ediyorum. Akşam araba kullanmayı pek sevmiyorum. Bu nedenle akşam 18:30 sularında da Sakarya’ya varmış oluyorum. Umarım güzel bir anlatım olmuştur. Aşağıya bir kaç fotoğraf bırakıyorum. Kapadokya çekim talepleriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sonraki blog yazımızda görüşmek üzere 🙂